Heve bobilkjøp

Publisert: 02.09.2020

Vi har kjøpt en bobil som vi ikke er fornøyd med. Vi har måttet fikse radioen selv, da den krevde passord og brukermanual som skulle inneholde passord var ikke i bilen. Vi måtte fikse lås i dørene som ikke var i orden etter utlevering. Madrass manglet, som vi vi selv fiksa bestilling på som vi ikke får glede av pga lang leveringstid. Knapp falt av som måtte bestilles, dør måtte fikses da vi måtte bruke unødvendig makt for å få igjen. Skriftelig mail er sendt der vi ønsker å heve kjøpet. Avvist.

Svar:

Det er viktig at dere reklamerer over de faktiske feilene skriftlig - noe jeg ser dere har gjort. Om det ikke er grunnlag for heving, kan det være grunnlag for prisavslag eller erstatning for utgifter dere har hatt. Dette beror også på kontrakten som er inngått. Har dere et krav dere vil gå videre med, bør dere fremme forliksklage og kreve dekket de utgiftene dere mener er riktige basert på kjøpsavtalen.

Med vennlig hilsen, advokat Ida Helene Braastad Balke

Del denne artikkelen: