Utleier svarer ikke leietaker

Publisert: 09.12.2020

Vi er tre studenter som leier en leilighet i Trondheim. Vi er fortvilet over å enda ikke ha fått oppvaskmaskinen vår i orden. Det er tre måneder siden vi først sendte melding til utleier om at den ikke var i orden. Han har sagt at han skal kontakte rørlegger, men det har altså ikke skjedd noen ting. Vi har sendt jevnlige purringer på han i tre måneder nå uten mye svar. Vi har også prøvd å ringe han, uten svar og han ringer heller ikke opp igjen. Vi er veldig lei nå, og ønsker å kreve erstatning.

Svar:

Hvis dette er inkludert i husleien, kan dere etter å ha reklamert til utleier, holde tilbake en liten del av leien inntil forholdet utbedres. Evt. kan dere selv bestille reparasjon og trekke fra i husleien. Men da må dere har klart dokumentert at dere har reklamert og gitt utleier rimelig med tid til å utbedre selv.

Med vennlig hilsen, advokat Ida Helene Braastad Balke

Del denne artikkelen: