Mottatt faktura med flere feil

Publisert: 11.08.2025
Emneord:

Vi er et selskap som selger LEGO, med over 1600 salg bare til USA. Vi sendte en ordre til USA til en verdi av 30 000 NOK gjennom BrickLink (med hovedkontor i USA), og alle skatter og avgifter ble betalt via plattformen. Likevel har UPS Norge sendt oss en faktura på 10 000 NOK med flere feil og uten forklaring. Til tross for at vi har klaget, har vi ikke fått noen respons. Vi har all nødvendig dokumentasjon som beviser at fakturaen er feil. Vi ber om veiledning om hvordan vi bør gå frem.

Svar:

Det er vanskelig å svare konkret på dette spørsmålet uten å ha mer detaljer og sakens dokumenter tilgjengelig. Det viktigste dere gjør er å protestere på fakturaen for da kan ikke UPS sende den videre til inkasso. Dere må deretter ha dialog direkte med UPS og forsøke å oppklare saken. Får dere ikke tilbakemelding selv vil jeg anbefale at dere kontakter en advokat som kan bistå dere videre i prosessen.

Med vennlig hilsen, advokat Alina Drazkowski

Del denne artikkelen: