Ønsker å heve kjøp av klokke

Publisert: 23.03.2022

For 2 år siden kjøpte jeg smartklokke, og før reklamasjonen gikk ut ble den sendt inn til reparasjon for en betydelig feil. Dette endte med at de byttet klokken i en "ny" klokke, men nå etter 2-3 uker stoppet touchskjermen på den "nye" klokken å fungere. Klokke: Active 2 samsung (kjøpspris 4000 kr). Ønske mitt er da å få hevet kjøpet og få pengene tilbake, hvert fall halvparten fordi første reparasjonstiden tok 1 måned, og den her tar sikkert ENDA lenger, noe jeg ikke har tid til.

Svar:

Da må du fremsette krav om heving. Reparasjon og utbedringer skal skje uten opphold. Dvs. at det skal ikke være lang ventetid på reparasjoner og/eller omlevering. Selger har lov til å gjøre to forsøk på avhjelp. Men det skal normalt og som utgangspunkt, ikke gå lenger enn en uke til reparasjon før du har krav på en erstatnings-gjenstand. Det er viktig at du reklamerer og sender dine krav og gjør dette skriftlig til selger.

Med vennlig hilsen, advokat Ida Helene Braastad Balke

Del denne artikkelen: