Klage på elektrofirma
Jeg engasjerte nylig ett elektrofirma for å bytte dimmer til 5 downlights i yttergangen. Først ble det montert feil dimmer, slik at det ikke ble lys i downlightsene. Det ble dermed hentet og montert en annen dimmer. Det ble da lys i taket. 10 min etter elektriker drar dør 2 av 5 downlights. Jeg sender sms til elektrikeren om dette og ber de komme å utbedre. Jeg har også sendt skriftlig reklamasjon. De mener det ikke er grunn for reklamasjon. Kan jeg holde tilbake betaling?
Svar:
For det tilfelle du har grunn til å reklamere på arbeidet har du også anledning til å holde tilbake betaling av fakturaen.
Det fremstår dog uklart for meg hvorfor det er slik at 2 av 5 downlights slukner. For det tilfelle dette har sammenheng med feilmontering av elektrofirmaet så er det klart at man må kunne holde tilbake betaling for deres tjenester. Men for det tilfelle at downlightsene slukner av andre grunner, så har man naturligvis ikke noen grunn til å holde tilbake betaling.
Foreslår at du holde tilbake betaling inntil dette er avklart av firmaet.