Er det for sent å heve kjøpet av snøfreser?
Publisert: 30.04.2025
Kjøpte ny snefreser fra en nettbutikk desember 2024. I januar 2025 fikk jeg feil på freseren som ikke kan brukes. Tok kontakt med nettbutikk som ba meg ta kontakt med et verksted 600 km fra min adresse. Var i kontakt med dette verkstedet som ikke kunne love feilsøking og rep samme dag. Ba nettbutikk om alternativt verksted nærmere. Utrolig mange eposter fram og tilbake uten at freseren er fikset. Ba før påske om heving av kjøpet. Fikk melding i dag om at det er for sent . Finnes det tidsfrist?
Svar:
Så lenge man har reklamert til selger så snart feilen ble oppdaget er det muligheter for heving dersom mangelen er vesentlig. Hvis selger var en profesjonell aktør er det mulig å få bistand hos forbrukertvistutvalget og/eller av en advokat.
Med vennlig hilsen, advokat Ida Helene Braastad Balke