Angrefrist
Innhold
Angrefrist på helsekosttabletter
Jeg har abonnert på helsekosttabletter, på nett, og sa opp abonnementet for litt over et døgn siden. Jeg fikk en ny pakke tabletter i dag, og ringte firmaet NaturaMed Pharma og sa at jeg ville benytte meg av angrefrist og returnere tablettpakka som er uåpnet. (Forseglinga er ikke brutt). Firmaet svarer at det kun er angrefrist på den første pakka jeg mottok i abonnementet, og deretter er det ingen angrerett på pakkene. Er dette riktig?
Angrefrist på kurs
Har meldt mig på en nettstudie som jag blivit tvungen att melde mig av före den startar. Allt detta inom 14 dagar. Men då dom sändt mig inlogg till kursen som ska starta 3 mars menar dom angeretten bortfallt og jag må betala hela beloppet. Är jag tvungen att betala hela beloppet på 28 000 eller skall det holde att betala dom 3000 som va påmeldingsavgift?
Angrer på leie av høyttalerpakke
Vi har signert en avtale på leie av en høyttalerpakke. Noen dager senere finner vi ut at vi ikke ønsker dette. I kontrakten står det at vi må betale tilbake full sum for pakken om det er reservert. Og i følge selskapet reserverte de dagen vi signerte. Altså har vi ingen måte å trekke oss på. Er det noen løsning? Angrerett?
Angrerett på medlemskap hos treningsstudio
Jeg undertegnet en kjøpskontrakt i et treningsstudio i går. Jeg leste ikke gjennom kontrakten før jeg kom hjem. Der står det at jeg ikke kan løses fra kontrakten uten å måtte betale hele årsbeløpet. Hva med angrefristen her?
Får ikke byttet varer kjøpt på Black Friday
Kort fortalt. Handlet en olivenolje redusert med 30 prosent og noe annet som var innpakket i glass til ordinær pris på Black friday. Handlet på butikk hvor de ansatte hevder er en privat eid butikk. Når jeg idag onsdag 4 des. går tilbake med varene og medfølgende kvittering og ønsker å returnerer for å få pengene tilbake. Varene har selvsagt ikke blitt åpnet. Jeg kunne ikke få bytte dem mot kvitteringen fordi det var en privateid butikk. Er dette lov ifølge kjøpsloven?
Må betale for avbestilt russelogo
Bestilte russelogo over nett. Ringte så selskapet for å avbestille logoen, fordi vi jeg fant et selskap med gunstigere priser. I ettertid har selskapet ringt meg og sagt at logoen måtte avbestilles over mail og fikk beskjed om å betale 5000 kr. Produktet var i tillegg langt unna det vi hadde bestilt i første omgang.
Må betale deler av avbestilt sofa
Har bestilt en sofa for 2 uker siden, med 6 uker leveringstid. Spurte i dag om jeg kunne avbestille den da jeg angret. Fikk da beskjed om at jeg må betale kr. 2000 kr. Jeg har ikke skrevet under på noe papirer. Må jeg betale dette?
Angrer på bud på Finn.no
La inn et bud på Finn på en sofa til kr 7500. Angret og ga beskjed at det ble ikke noe kjøp likevel. Selger vil ikke godta det og mener eg må hente sofaen og betale henne de 7500 kr. Er det ikke lov å angre?
Feilbestilling hos NSB
Jeg gjorde en feilbestilling på NSB sine nettsider og bestilte to miniprisbilletter i stedet for èn. Ringte NSB og ifølge dem har jeg ingen angrerett bortsett fra fire timer etter at billettene ble kjøpt, eller så må jeg avbestille. Er dette riktig? Jeg har enda ikke betalt for billettene, så det høres litt rart ut at jeg ikke skal ha noen rettigheter når jeg enda ikke har gjennomført kjøpet. Har NSB rett i dette spørmålet eller må jeg som kunde eller forbruker bare ta tapet?