Angrefrist

Innhold

Angrefrist på helsekosttabletter

04. sep 2020 · spørsmål

Jeg har abonnert på helsekosttabletter, på nett, og sa opp abonnementet for litt over et døgn siden. Jeg fikk en ny pakke tabletter i dag, og ringte firmaet NaturaMed Pharma og sa at jeg ville benytte meg av angrefrist og returnere tablettpakka som er uåpnet. (Forseglinga er ikke brutt). Firmaet svarer at det kun er angrefrist på den første pakka jeg mottok i abonnementet, og deretter er det ingen angrerett på pakkene. Er dette riktig?

Les mer

Angrefrist på kurs

06. mar 2020 · spørsmål

Har meldt mig på en nettstudie som jag blivit tvungen att melde mig av före den startar. Allt detta inom 14 dagar. Men då dom sändt mig inlogg till kursen som ska starta 3 mars menar dom angeretten bortfallt og jag må betala hela beloppet. Är jag tvungen att betala hela beloppet på 28 000 eller skall det holde att betala dom 3000 som va påmeldingsavgift?

Les mer

Angrer på leie av høyttalerpakke

21. feb 2020 · spørsmål

Vi har signert en avtale på leie av en høyttalerpakke. Noen dager senere finner vi ut at vi ikke ønsker dette. I kontrakten står det at vi må betale tilbake full sum for pakken om det er reservert. Og i følge selskapet reserverte de dagen vi signerte. Altså har vi ingen måte å trekke oss på. Er det noen løsning? Angrerett?

Les mer

Angrerett på medlemskap hos treningsstudio

16. jan 2020 · spørsmål

Jeg undertegnet en kjøpskontrakt i et treningsstudio i går. Jeg leste ikke gjennom kontrakten før jeg kom hjem. Der står det at jeg ikke kan løses fra kontrakten uten å måtte betale hele årsbeløpet. Hva med angrefristen her?

Les mer

Får ikke byttet varer kjøpt på Black Friday

09. des 2019 · spørsmål

Kort fortalt. Handlet en olivenolje redusert med 30 prosent og noe annet som var innpakket i glass til ordinær pris på Black friday. Handlet på butikk hvor de ansatte hevder er en privat eid butikk. Når jeg idag onsdag 4 des. går tilbake med varene og medfølgende kvittering og ønsker å returnerer for å få pengene tilbake. Varene har selvsagt ikke blitt åpnet. Jeg kunne ikke få bytte dem mot kvitteringen fordi det var en privateid butikk. Er dette lov ifølge kjøpsloven?

Les mer

Må betale for avbestilt russelogo

25. nov 2019 · spørsmål

Bestilte russelogo over nett. Ringte så selskapet for å avbestille logoen, fordi vi jeg fant et selskap med gunstigere priser. I ettertid har selskapet ringt meg og sagt at logoen måtte avbestilles over mail og fikk beskjed om å betale 5000 kr. Produktet var i tillegg langt unna det vi hadde bestilt i første omgang.

Les mer

Må betale deler av avbestilt sofa

03. sep 2019 · spørsmål

Har bestilt en sofa for 2 uker siden, med 6 uker leveringstid. Spurte i dag om jeg kunne avbestille den da jeg angret. Fikk da beskjed om at jeg må betale kr. 2000 kr. Jeg har ikke skrevet under på noe papirer. Må jeg betale dette?

Les mer

Angrer på bud på Finn.no

25. mar 2018 · spørsmål

La inn et bud på Finn på en sofa til kr 7500. Angret og ga beskjed at det ble ikke noe kjøp likevel. Selger vil ikke godta det og mener eg må hente sofaen og betale henne de 7500 kr. Er det ikke lov å angre?

Les mer

Feilbestilling hos NSB

13. feb 2018 · spørsmål

Jeg gjorde en feilbestilling på NSB sine nettsider og bestilte to miniprisbilletter i stedet for èn. Ringte NSB og ifølge dem har jeg ingen angrerett bortsett fra fire timer etter at billettene ble kjøpt, eller så må jeg avbestille. Er dette riktig? Jeg har enda ikke betalt for billettene, så det høres litt rart ut at jeg ikke skal ha noen rettigheter når jeg enda ikke har gjennomført kjøpet. Har NSB rett i dette spørmålet eller må jeg som kunde eller forbruker bare ta tapet?

Les mer

Forbrukerklage – gratis saksbehandling i klagenemnder

13. aug 2015 · artikkel

Før du fremmer saken din for en klagenemnd må du ha forsøkt å forhandle frem en løsning direkte med selger. Hvis du velger å ta en tvist til en klagenemnd må du være forberedt på at saksbehandlingen kan ta lang tid. Saksbehandlingen i Forbrukertvistutvalget og de ulike bransjenes klagenemnder er gratis eller svært billig å […]
Les mer

Forbrukerklage – egen ordning for forbrukerklage i EU

12. aug 2015 · artikkel

Hos Forbruker Europa, som er en del av Forbrukerrådet, kan du få råd ved kjøp av varer og tjenester i et annet EU-land eller Island. Forbruker Europa gir råd og veiledning i forbindelse med klagen og er også behjelpelig med å sende din klage til klagenemnder i Europa. Du kan også få bistand ved tvister. […]
Les mer

Angrerett – forbrukere har angrerett ved netthandel

05. aug 2015 · artikkel

Angrerett er noe annet enn en avbestillingsrett. Forbrukerkjøpsloven § 41 har regler om avbestillingsrett. En avbestilling må skje før varen er levert til forbrukeren, og forbrukeren kan her måtte betale erstatning til selger. Hva omfatter loven om angrerett? Angrerettloven gjelder ved salg av varer og tjenester utenom den næringsdrivendes faste forretningslokaler, og/eller der kjøper og […]
Les mer