Feil og mangler
Innhold
Endringer i forbrukerkjøpsloven fra 1. januar 2024
Feil ved nybyggsleilighet
Min nybygg leilighet har alvorlige innklimaproblemer på grunn av en feil med kjøkkentventilatoren. Den ble ikke koblet til ventilasjonssystemet under byggingen. Rettelse krever riving av taket, med 100 000 kr i kostnader og en ukes arbeid. Entreprenøren og selgeren viser liten interesse for riktig prosess, foreslår en billig, trådløs løsning. Jeg søker råd om mine rettigheter og muligheten for å reklamere mot utbyggeren.
Utbygger utbedrer ikke feil i leilighet
Vi kjøpte en leilighet, og etter 1 års befaring var det flere elementer som måtte utbedres. Nå - 8 mnd etter befaringen og over 20 mailer og mas på utbygger for å utbedre disse, er det fortsatt en sprukken flis på bad og manglende maling av veranda som mangler. Utbygger har gjentatte ganger lovet å komme tilbake og utbedre, uten at noe skjer. Hva kan jeg gjøre og hvilke rettigheter har jeg?